Časté dotazy
Často kladené dotazy

1) Jak se registruje nová doména?
Na stránce objednávka domény vyplníte název domény (např. mojefirma), vyberete TLD, neboli doménu nejvyšší úrovně (pro Českou Republiku je to .cz). Dále vyberte "Registrace nové domény" a Variantu služeb. V dalších krocích vyplňte kontaktní údaje, na které bude vybraná doména registrována. Na Vaši emailovou adresu bude následně zaslána žádost o zaplacení registračního poplatku. Doména bude zprovozněna až po zaplacení tohoto poplatku.
2) Jak se přesunuje již zaregistrovaná doména?
Na stránce objednávka domény vyplníte název domény kterou chcete převést, vyberte "Přesunutí již zaregistrované domény" a variantu služeb. V dalších krocích vyplňte kontaktní údaje potřebné pro fakturaci. Tyto údaje můžete později změnit ve Vaší administrační sekci. Při převodu se doména automaticky prodlužuje u .cz a .sk domén o 1 rok a u .de, .com, .net, .info a .org o 2 roky. Po připsání částky za prodloužení domény na náš účet Vám během 24 hodin přijde na Váš kontaktní email, který jste zadali při registraci domény, zpráva od RegZone.cz zda souhlasíte s převodem domény. Tento převod je třeba schválit kliknutím na odkaz uvnitř emailu. V případě, že nemáte kontaktní email funkční tak není vše ztraceno. Stačí napsat na frogzone@frogzone.cz a naši pracovníci Vám rádi vystaví písemnou žádost, kterou stačí potvrdit u notáře a následně odfaxovat na uvedené číslo. Po potvrzení bude Vaše doména převedena a behěm 24 hodin začne plně fungovat z našich serverů.
3) Nemohu se přihlásit ani na POP3, ani na FTP, prostě na nic. Jako bych měl špatné heslo.
Chyba může být v tom, že v přihlašovacím jménu a heslu se rozlišují malá a velká písmena.
4) Co je to přesměrování, alias k doméně. Co znamená přesměrování u varianty email (parking)?
Přesměrování - pomocí HTTP hlavičky Location
Přesměrování může být na jakoukoli adresu v internetu (URL). Situace: máte objedanou doménu www.zelenyobchod.cz a variantu email. Emailem na frogzone@frogzone.cz nám zašlete žádost na přesměrování Vaší domény na www.volny.cz/zeleny.obchod. Jestliže pak zadáte http://www.zelenyobchod.cz v prohlížeči se změní adresa na http://www.volny.cz/zeleny.obchod.
Alias k doméně - na úrovni filesystemu.
Alias lze zřídit pouze k doméně, která má u nás zřízenou variantu mini a výše. Je to pouze alias k www, ne pro jiné služby (např. email). Situace: máte u nás objednané dvě domény www.zelenyobchod.cz varianta mini, www.obchodzeleny.cz varianta parking - pouze zaregistrovat doménu. Zašlete emailem na frogzone@frogzone.cz žádost na zřízení aliasu. Poté, jestliže zadáte adresu http://www.obchodzeleny.cz bude v řádku prohlížeče stále tato adresa, ale uvidíte obsah webu www.zelenyobchod.cz. Tzn. obě doménová jména směřují do jednoho adresáře na disku. Jesliže ale budete chtít využívat emaily, musíte pro tuto doménu přiobjednat variantu email a výše.
1) Jak si vyberu emaily?
Spusťte Vášeho oblíbeného poštovního klienta, pokud nemáte nainstalovaný poštovního klienta využijte stránku doporučený software. V horním menu najeďte na Nástroje > Poštovní účty, v tomto okně klikněte na Přidat > Poštovní účet, zadejte své jméno, klikněte na Další, zadejte svoji emailovou adresu např. postmaster@vasedomena.cz, klikněte na Další, Vyberte typ serveru příchozí pošty: POP3, Server příchozí pošty: mail.frogzone.cz, server odchozí pošty: smtp.frogzone.cz, klikněte na další, Název účtu: Vaše jméno, Vaše přihlašovací jméno: emailovou adresu např. postmaster@vasedomena.cz, Heslo: Vaše heslo (např. HjKl12), klikněte na Další, Dokončit.
2) Jak využiji doménový koš?
Doménový koš znamená, že veškerá pošta která je poslána do Vaší domény a není založen konkretní email příjde na Váš základní účet (postmaster@vasedomena.cz). Takže Vám např. přijde email obchod@vasedomena.cz, info@vasedomena.cz, nebo pepa@vasedomena.cz i když nemáte založenou tuto konkrétní emailovou adresu ve své administrační sekci.
3) Jak mám zřídit další emailové adresy.
Nejdříve si prosím přečtěte ostavec 2) v této sekci a rozdodněte jestli Vašim požadavkům nestačí standardně nastavená služba Doménový koš. Jesliže potřebujete odělené fyzické emaily můžete si je vytvořit ve své administrační sekci.
4) Mohu přesměrovat příchozí emaily na jinou adresu.
Ano. Ve své administrační sekci vyberte odkaz Mailboxy > Email > Nástroje > Možnosti > Přesměrování kde si můžete nastavit potřebné přeposílání.
5) Mohu dostávat upozornění prostřednictvím SMS, když mi dojde email?
Ano. Toto nastavení naleznete na stejném místě jako v předcházejícím dotazu. Posílání SMS, je velice závislé na jednotlivých operátorech, a proto je tato služba dosti nespolehlivá.
6) Jak lze zabezpečit používání pošty?
Pro příjem a odesílání pošty je doporučeno používat šifrované spojení. Stačí když si ve vašem poštovním klientovi nastavíte smtps, pops a nebo imaps.
Webové stránky
1) Jak mám umístit mé stránky na server?
Stáhněte si nějaký FTP klient, například na stránce doporučený software. V FTP klientu nastavte ftp server: ftp.vasedomena.cz, user: Vaše uživatelské jméno, password: Vaše heslo. Po připojení na server nakopírujte svoji webovou prezentaci do adresáře web.
2) Jaký soubor je jako úvodní stránka?
Postupně: index.php index.html index.htm index.phtml index.shtml index.cgi.
3) Nefungují mi cesty na serveru.
V názvech souborů se rozlišují malá a velká písmena, nepoužívejte české znaky. Např. k souboru který je umístěn na serveru v adresáři www/aDresar/soubor.GIF přistupujete http://www.vasserver.cz/aDresar/soubor.GIF, resp. http://vasserver.cz/aDresar/soubor.GIF.
4) Jak mám zprovoznit doménu třetího řádu, např. neco.mojedomena.cz?
Domény třetího řádu jsou vytvářeny automaticky, stačí v adresáři web vytvořit podadresář. Např. chci doménu obchod.mojedomena.cz, připojím se přes FTP na server, najedu na adresář web a v něm vytvořím adresář obchod. Do tohoto adresáře pak nakopíruji požadované soubory.
5) Existuje u vás výběr kódové stránky?
Výběr kódové stránky se řídí definicí kódování ve Vaší HTML stránce nebo PHP skriptu.
Příklad nastavení kódování v HTML pro Windows-1250: <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1250">
Příklad nastavení kódování v PHP pro Windows-1250: header("Content-type: text/html; charset=windows-1250");
6) WWW server mi nezobrazuje české znaky.
Zkontrolujte, zda-li v hlavičce dokumentu máte uvedeno správné kódování stránky viz. předcházející bod.
7) Kde naleznu statistiky přístupů?
Statistiky přístupů na Váš webový server můžete najít ve své administrační sekci.
8) Nakopíroval jsem stránky na server, ale stále je tam stránka Stable.cz?
Vymažte soubor /www/index.php, který webový server vybere dříve než Vaši úvodní stránku. Více informací v otázce "Jaký soubor je jako úvodní stránka?"
9) Jak si mohu pro svoji prezentaci nastavit vlastní chybová hlášení serveru?
Při editaci soboru .htaccess ve webové administraci použijte direktivu ErrorDocument, příklad použití: ErrorDocument 404 http://mojedomena.cz/e404.html Více informací v dokumentaci Apache 2.0.
PHP
1) Jakou příponu mám použít pro soubory PHP?
Můžete použít příponu php.
2) Jakou verzi PHP máte na serveru?
PHP 4.3.9 pro domény umístněné na serveru paja.miton.cz (IP 88.86.120.42).
PHP 4.3.6 pro domény na serveru lebeda.miton.cz (IP 88.86.120.49).
PHP 5.2.6 pro domény na serveru bajaja.miton.cz (88.86.120.43).
PHP 5.2.6 pro domény na serveru tlacenka.miton.cz (88.86.120.63).
PHP 5.2.6 pro domény na serveru bzuk.miton.cz (IP 88.86.120.70).
PHP 5.29 pro domény na serveru tuk.miton.cz (IP 88.86.120.41).
Na všech našich serverech je dostupné PHP s podporou GD2 knihoven.
Pozn.: Domény všech nově registrovaných zákazníků jsou primárně umístěny na server bzuk.miton.cz.
3) Nejde mi file upload (kopírování souborů na server).
Pro práci s uploadovanými soubory nepoužívejte funkci copy() ale move_uploaded_file . Adresář do kterého kopírujete soubor musí mít práva pro zápis i spouštění pro všechny skupiny (tzn. chmod 0777). Změnu práv dokáží někteří FTP klienti.
4) Lze v souborech .htaccess používat mod_rewrite?
Ano, bez omezení.
Databáze
1) Mohu používat k administraci své MySQL databáze PHP MyAdmin?
Ano, můžete. MyAdmin je přístupný z administrace webu (webadmin.frogzone.cz) pod odkazem Databáze MySQL a následném výběru příslušné databáze.
2) V PHP se nemohou připojit na MySQL databazi.
Ověřte, zda-li jako server máte nastaven localhost. Jiným způsobem se z bezpečnostních důvodu k databázi nelze připojit.
3) Jakou verzi MySQL máte na serveru?
3.23.58 pro domény umístněné na serveru paja.miton.cz (IP 88.86.120.42).
4.0.18 pro domény na serveru lebeda.miton.cz (IP 88.86.120.49).
5.0.67 pro domény na serveru bajaja.miton.cz (IP 88.86.120.43).
5.0.67 pro domény na serveru bzuk.miton.cz (IP 88.86.120.70).
5.1 pro domény na serveru tuk.miton.cz (IP 88.86.120.41).